Hans Wallmark, lagbrytare och Wilhelm Zaisser-wannabe?

Fredrik Malm, krigshetsaren och Sveriges svar på den där stollige ryssnationalisten Vladimir Szirinovski som också tror att krig är svaret på allt, från partiet för Kärnvapen, Kärnämnen och Kärnkraft (kkk), formerly known as Folkpartiet, skriver på sin blogg att moderaten Hans Wallmark har "låtit riksdagens utredningtjänst utreda hur mycket pengar LO lade" på sin mycket vettiga brevkampanj. Ni vet, den som gick ut på att upplysa välfärdsförsämrarnas grannar om vilken sorts människor de bor grannar med.

Vad i HELVETE
, frågar jag mig, har riksdagens utredningstjänst med hur ett fritt fackförbund använder sina pengar? Nu märker man tydligt hur demokratisynen från borgarna är. Här använder man statliga resurser för att undersöka en facklig organisation, och detta på initiativ från en mörkerman från ett parti (som delar sovsäck med rena fascistpartier) som alltid kämpat emot som galningar för att kunna dölja att de fortfarande får rena pengagåvor från direkt från Svenskt Näringsliv fast alla vet att de får det! Tänk, säger tänk, om det varit sossarna som hade satt utredningstjänsten på Svenskt Näringsliv. Jag vågar inte ens tänka mig resultatet i borgerlig media och borgerliga bloggar! Fredrik Malm hade antagligen slängt det sista av masken och kört ner en bil full med dynamit under Sveavägen 68 och blommat ut till sin frihetsidol Timothy McVeigh. Vad Federley hade gjort? Han hade förmodligen fått en hjärtatttack och dött på fläcken av ren indignation.

Ärligt talat, är detta lagligt??? Tillskriver ikväll ett antal riksdagsledamöter för att fråga, och beroende av svaret kommer jag förmodligen att polisanmäla Hans Wallmark.



Under strecket: Wilhelm Zaisser var förste chef för Staatssicherheitsdienst, också känt som Stasi. En annan organisation som lade statliga medel på att hålla fria fackföreningar under kontroll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast är det ett önskvärt inslag i vårt system att organisationer ska upplysa grannar om personer i grannskapet? Om Svenskt Näringsliv skriver ett brev till vänsterpartistiska riksdagsledamoters grannar där dem förklarar något i stil med att "din granne vill ta dina pengar och införa planekonomi", skulle det vara okej?



I övrigt har du väl rätt, idag verkar hela den politiska diskussionen handla om att göra utspel. Hur konsekventa och genomtänkta dem är verkar vara helt irrelevant, huvudsaken är att man får synas i Aftonbladet och Expressen.

2008-06-11 @ 00:11:26
Postat av: Jinge

Riksdagens utredningstjänst kan säkert användas till sådant, de kan nog utreda ALLT. Men att göra ett politiskt nummer av vad facket väljer att lägga sina slantar på är puerilt. Facket är stora nog att själva välja. Och det kan ju inte vara fel enligt marknadsliberalerna i Folkpartiet. Eller är inte facket en part i en marknadsekonomi?

2008-06-11 @ 07:26:35
URL: http://jinge.se
Postat av: nicklas eriksson

Till anonym: jag uppskattar att du tagit dig tid att kommentera här, och jag ska besvara det du skrivit, men jag uppskattar om jag får ett namn till din kommentar om du väljer att skriva mer.



Okej: Ja, när det handlar om politiska beslut som en person som som förutsätts vara i tjänst dygnet runt året runt tar, som förändrar livet för massor av människor i Sverige är det okej. Nu skulle Svenskt Näringsliv inte kunna göra så eftersom Vänsterpartiet inte har för avsikt att införa planekonomi, men ja, det skulle vara okej om det nu var på det viset.



Jinge, jag undrar det jag. Tycker att det luktar tjänstefel lång väg.

2008-06-11 @ 12:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0