Nu börjar eländet igen!

Som göteborgare utsätts man för tre återkommande plågor under sommarhalvåret. Jag ska dra dem från plats tre med en kort motivering.

Plåga nummer tre
: Göteborgskalaset, numera omdöpt till kulturkalaset men med samma ruttna innehåll av fulla alingsåsare och nassar från Kungsbacka som löper runt på stan och trycker Langos och bakpotatis som om det vore popcorn. Numera är skiten i alla fall bara en helg vilket gör det lite mer uthärdligt och motiverar tredje platsen.

Plåga nummer två
: Partille Cup. Stan är full av handbollsungar på väg mot öarna när de egentligen ska till Kviberg, flåsande föräldrar och ledare på gränsen till vansinne. Det är inget mot vad göteborgarna är.

Plåga nummer ett
och en ständig orsak för att lämna stan: Gothia Cup! Som Partille Cup fast oändligt mycket större. Äckliga amerikanska brats som drumlar runt på stan, packade som få och så dryga att Yes inte räcker som jämförelse. Tyskar som snuskar omkring och ser allmänt otrevliga ut. En gång när jag satt på spårvagnen gick det på ett lag från typ Brasilien med två gigantiska trummor som de slog järnet på och sjöng så taket höll på att flyga av vagnen. Hade jag haft valpen med mig då hade jag käppjagat dem av vagnen, och hade det inte varit för att jag ska jobba på Angereds färgfabrik hela resten av sommaren hade jag packet, tagit med hund och sambo och åkt upp till Värmland hela veckan. Jag hatar verkligen Gothia Cup av hela mitt hjärta och jag bryr mig inte ett dugg om hur "underbart det är för ungdomarna att få umgås och göra det de älskar mest i en hel vecka". Det stör skiten ur mig så jag dissar det.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror Glennsan håller med dig. Han var i Stockholm i helgen och rapporterade igår när han kom hem till Gbg, att hela stan var invarderad av ungdomar.

Bland annat hade han sett ett antal av dem stå och försöka slita loss vägskyltar utanför ånässkolan, och några andra som kastade sten på skolgården (kasta sten kanske inte låter så allvarligt om man inte betänker att det finns en massa glasrutor och bilar precis bredvid).

Jävla bra att ungdomar får göra det de älskar...

2008-07-14 @ 08:14:44
Postat av: nicklas eriksson

Ja, för att inte prata om hur jävla ojämlikt Gothia Cup är. Fattiga ungar sover på luftmadrasser och liggunderlag. Amerikanerna och oljearaberna på lyxhotell, det kan dra åt helvete helt enkelt.



Du ska bara veta vad vi brukar hitta när vi städar upp efter Gothia-discot dessutom...

2008-07-14 @ 09:24:38
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0