Gunnar Andrén (kkk*) gör bort sig - igen!

En liberal som jag inte respekterar, den så kallade "Prinsen" (kandidat till landets fånigaste smeknamn någon?), Mikael Trolin är på väg att vinna min respekt. I alla fall en bit av den.

Han har haft en beef med den snudd på rättshaveristen och riksdagsledamoten Gunnar Andrén, en av sjukförsäkringsfuskarna som Insider satte dit men som fick för sig att han skulle anmäla TV3 till Granskningsnämnden (trots att dessa bara handhar SVT, UR och SR och numera också Fyran) trots att dessa sänder från Storbritannien för att de avslöjat att han var hemma utan att sjukskriva sig.

Anyway, sagde Andrén har ringt och mer eller mindre hotat Trolin för att han publicerat otrevliga mail från Andrén som gått till Trolins sambo. Han kallar det i alla fall för Gestapometoder trots att allianskamrater till honom betett sig betydligt med Gestapo på sista tiden (centerns Roger Tiefensee är enligt massmail skitförbannad på att den fria pressen tillhandahåller möjligheten till massamail just nu. Hur lång tid tar det innan första centerkrvet kommer på att begränsa dem? Deras politiska kommisarie, förlåt, kommunikationschef försöker hämnas på en bloggare som hon inte tycker om genom att försöka få honom uppsagd).

Trolin har haft den goda smaken att lägga upp Folkpartihöken Andréns samtal som fri fil att ladda ner. Synd att kvalitén är så dålig, men såna troll som Andrén bland våra folkvalda måste stoppas innan de kan göra ännu mer skada.

*: (kkk) = Partiet för Kärnkraft, Kärnvapen och Kärnvapen, dvs Folkpartiet.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Andrén

Hej



Den 3 juli 2008 hade Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg ett inlägg om mig och den debatt mellan mig och Mikael Trolin publicerade. Jag är glad för att Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg tog parti för Mikael, om Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg hade tagit ställning för att jag skulle ha rätt, hade jag blivit allvarligt oroad.

Nu stämmer, enligt min enkla mening, mycket litet av det som vidlåtes mig med verkligheten. Jag har t.ex. inte sänt Trolin något e-postmeddelande, däremot ett till hans hustru, ett personligt meddelande som han ansåg sig kunna åberopa. Brevhemligheten har tydligen sina begränsningar, som riksdagsman har jag - inte minst därför att skatteutskottet varje år får meddelande om hur många brevöppningar som sker i Sverige och har att avvisa eller godkänna regeringens redovisning av denna grundlagsfästa skyddsvärda meddelandemöjlighet - ett särskilt ansvar för att inte brevhemligheten, även när det gäller e-postbrev, skall missbrukas.

Men där har jag och Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg uppenbart helt olika meningar om vad som är tillåtet och vad som är lämpligt.

Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg skulle säkert bli en god medborgare i Ryssland, Iran, Nordkorea, Eritera och liknande länder.

När det sedan gäller påståendet att jag skulle ha hotat hr Trolin vill jag framhålla att detta icke är med sanningen överensstämmande. Låt vara ovetande om att Trolin spelade in vårt samtal, det har jag i grunden inga synpunkter på även om jag som journalist under 33 1/2 år klarade mig utan sådana metoder - aldrig skedde det - menar jag att det var tvärtom: Det fanns uttalade och outtalade hot från Trolin mot mig vilket jag betecknade med ord som jag kanske borde varit försiktigare med.

Men i sakfrågan har jag, nu mer än tre år senare, inte ändrat uppfattning en enda millimeter: Att bryta brevhemligheten och att publicera brev och lämna dem till tidningar utan tillåtelse - det kanske jag hade tillåtit om jag blivit tillfrågad - ansåg jag och anser jag vara ett dj-vl- sätt, för att nu uttrycka det väldigt klart.

Jag är mycket glad över att i den här yttrande- och sekretessfrågan inte stå på samma sida som Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg - och jag känner Mikael Trolin så väl att jag vet att han står mycket närmare mig i sådana här avgörande demokratiska frågor än Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg någonsin kommer att göra.

Vad gäller det s.k. fusket med sjukförsäkringen som TV3 tillskrev mig, har jag inte heller ändrat åsikt en endaste millimeter. Jag har inte fuskat - däremot missledde TV3 från grunden tittarna.

Och - nu skall Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg få höra - när TV3 väl lade ut den oredigerade intervjun med mig, vilket man vägrade under en månad men till slut beslöt man göra det - fick jag fem reaktioner, och jag beundrar de fem som orkade lyssna igenom hela 40-minuterintervjun som gjorts av en medarbetare på produktionsbolaget Strix, som alla hade samma budskap: Det saknas belägg i intervjun för att jag fifflat eller fuskat, däremot vill den intervjuande journalisten att jag skall medge att mitt handlade att inte åka till Göteborg utan gå till riksdagen den där aktuella måndagen innebär att jag i stället bort sjukskriva mig vilket hade varit försäkringsbedrägeri. Det är alltså det omvända som gäller: Strixmedarbetaren ville få mig att begå försäkringsbedrägeri vilket jag vägrade och kommer att vägra göra om motsvarande situation uppkommer.

Det var därför som jag blev så fly förbannad på TV3-programmet.

Jag vill avsluta med att säga att det var många som ansåg att jag inte skulle bry mig om att attackera TV3 för det skulle vara omöjligt att få rätt. I det senare avseendet kan man säga att de fick rätt, men jag valde självfallet den andra, sanningens väg, genom att stenhårt attackera de lögner som låg till grund för hela TV3-inslaget om mitt påstådda försäkringsbedrägeri.

Jag anmälde mig själv också för granskning till Försäkringskassans generaldirektör och Riksdagens direktör, men båda instanserna meddelade att de inte ansåg sig kunna ens göra några utredningar i sakfrågan.

Jag skulle vilja ge Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg ett råd:

Propagera gärna, men skilj på sanning och lögn. Nu använder Arbetarperspektiv Klart politiskt korrekt och kulturmarxistisk blogg samma metod som nazistkoryféen Goebbles gjorde under 1930- och 40-talen, att upprepa osanningar så länge att han trodde att folk till slut skulle tro att lögnen var sann.

Det kommer jag aldrig att medverka till.

Gunnar Andrén

riksdagsman (fp) alltjämt, nu på 10:e året och med tankeförmågan ogaverad (tror jag)

4 dec 2011

2011-12-04 @ 01:39:23
URL: http://www.folkparitet.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Gääääässp....

2011-12-04 @ 21:35:50
Postat av: Nicklas Eriksson

"Han har haft en beef med den snudd på rättshaveristen och riksdagsledamoten Gunnar Andrén"



Snudd på? Snacka om politruk som inte har något bättre för sig för sin dyra riksdagsersättning. Jobba, din jävel!

2011-12-04 @ 21:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0