Bra debatt med allierad från oväntat håll!

Damn, jag trodde sällan att jag skulle hålla med en liberal om värst mycket, och en ultraliberal som Cristian Gergils ännu mindre men i den här diskussionen står jag på hans sida till tvåhundra procent. En mycket bra och nyanserad debatt, dock med Anja Sonesson (m) från Malmö med på samma cykeltur som allianskollegan från Landskrona.

Hennes resonemang är underligt och har lite skrämmande undertoner. Jag sätter en hundring på att Sonesson är den typen av människa som hajar till lite om hon möter en svart man på gatan också.

Ni som är emot bull and terrier-hundar kan aldrig vinna, ni kan aldrig få en värld där ni inte riskerar att få se en satt muskulös hund med brett huvud och tjock nacke. De är alldeles för snälla och underbara för att försvinna. Varje dag vinner vi på Staffar.se över nya människor på vår sida, och varje dag möter jag och S nya barn, mammor och pappor i Gubberoparken som inser hur barnkär Staffordshire Bullterrier är och inte alls några barnätande monster. Flickorna igår var inte ett dugg rädda för Jenny, inte ens när vi berättade vilken ras hon är, och det bästa och skönaste av allt: vi träffade en gammal vithårig dam med liten trasselsudd till hund (sur som Tudor kan tilläggas. Hunden, inte damen) som berättade att hon haft staffe och tyckte att det var en uuunderbar hund och gratulerade oss till vårt val!

Sånt ger hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0