Emotionell härdsmälta i Älvornas Rike!

Signaturen "Älvornas Rike" som jag inledde en debatt om horeri med (ja det är samma sak som "prostutuion" men det verkar hon inte kunna ta in.) raderar mitt inlägg i hennes blogg för att jag inte skriver så fint som det brukar låta i hennes svala liberala värld.

Såhär skriver hon som orsak till att radera mitt sakliga inlägg(för det var det):

"Jag gör ett undantag den här gången, men jag kommenterar aldrig i min egen blogg!

Och du, om det inte var olagligt så skulle jag inte lägga mig i vad min son har för yrke i framtiden så sluta försök att vara så jävla överlägsen och dryg.
Och sluta använda ett språk som bara fjortisar skulle använda. Jag har inget emot debatten, men ditt sätt att utrycka dig är onödigt och omoget och därför kommer din kommentar att ta bort.

Väx upp, sluta försöka provocera folk (det är ju tydligt att inget är passande för dig) och skaffa en lite bättre människosyn"



Och såhär svarar jag:

"Jaså, man tål inte att höra sanningen?

Skillnaden mellan att "prostituera sig" och "att hora" är endast semantisk, du vet.

För det första: jag är inte förvånad. Det brukar svida till i skinnet på er liberaler när ni ställs inför sanningen och ni inser att horeri inte automatiskt är sidenlakan, Pretty Woman och champagne och att "välja sina egna kunder".

För det andra: jag är drygare än en flaska Yes. Har aldrig lovat något annat.

För det tredje: Det är symptomatiskt för det bottenlösa hyckleri som du och dina politska gelikar ägnar er åt. Det är helt okej att andras söner får sälja sig sexuellt till gamla gubbar, men du kan inte tänka dig din egen son göra det. Patetiskt bortom allt sans och vett. Då bränner det till i Älvornas Rike så att hon måste avsluta debatten på det här arma viset. Kanske lika bra att du håller dig i Älvornas Rike i fortsättningen, för verkligheten verkar vara betydligt mer än du klarar av."

Jag tycker att jag har betydligt bättre människosyn än vad hon har. Jag är helt emot att folk ska behöva sälja röven eller fittan av vilka skäl det vara må, men det tycker hon är helt okej. Bara för att några få har det okej när de gör det så är "Älvornas Rike" beredd att bortse från den gigantiska majoritet som hellre skulle göra något annat om de fick chansen.

Suck. Dessa
liberaler som inte klarar av verkligheten, de måste verkligen anse sig vara på ett mission from God eller något. För övrigt vimsar hon till begreppen. Jag undrar vad det är som är så olagligt att hon måste skydda sin son från att välja ett visst yrke. Hon kanske tror att det är olagligt att sälja sex i Sverige?

Kommentarer
Postat av: Calle

Jag förstår inte det här "skulle du vilja att din dotter..."-argumentet i samband med prostitutionsdebatten. Det finns väldigt mycket som jag inte vill att mina eventuella framtida barn ska göra, till exempel skulle jag inte vilja att de arbetar som städare eller är med i Ung Vänster. Det betyder inte att jag vill förbjuda folk från att jobba som städare eller hindra dem från att gå med i Ung Vänster.

2008-01-14 @ 16:40:16
URL: http://www.calleb.blogg.se
Postat av: nicklas eriksson

Nähä. Nej, det är väldigt möjligt, men ni måste inse att det sänker bärigheten i era argument eftersom att hora inte är detsamma som ett vanligt arbete.

2008-01-14 @ 18:49:36
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: joel

Jamen grejen är ju att du inte kan förklara vad som är skillnaden pa ett bra och objektivt sätt. Det är din egen sexualmoral som lyser igenom, och den har du ingen rätt att tvinga pa andra! Ta en mening som:

"Bara för att några få har det okej när de gör det så är "Älvornas Rike" beredd att bortse från den gigantiska majoritet som hellre skulle göra något annat om de fick chansen."

Det skulle kunna handla om lokalvardare, bajstorkare, rulltrappstvättare eller vilken yrkesgrupp som helst där det finns nagra som inte trivs med sitt jobb. Ända vill du inte lägga dig i deras yrkesval. Och din enda förklaring till att den jämförelsen inte funkar är:

"Det är skillnad"

2008-01-14 @ 18:56:03
Postat av: Calle

Vill någon frisk, vuxen och samtyckande person sälja sexuella tjänster och någon annan frisk, vuxen och samtyckande person vill köpa, vad finns det för skäl att hindra dem?

2008-01-14 @ 19:54:32
URL: http://www.calleb.blogg.se
Postat av: nicklas eriksson

Nej joel, det skulle det inte. Det är en enorm skillnad att sälja sin sexualitet, som är det privataste man har, och att sälja sin arbetskraft.

Ja, jag vill lägga mig i det du så föraktfullt kallar "yrkesval". Ingen av er liberala horeriförespråkare har lyckats övertyga mig om att jag inte gör rätt.

Om jag inte har rätt att "tvinga på andra" det du kallar min sexualmoral så har du lika lite rätt att tvinga på andra din liberala, samvetslösa, människofientliga syn på den mänskliga tragedi är för de flesta inblandade. Att du önskar att det inte vore på det viset ändrar inte verkligheten.

Och... om min "sexualmoral" gör att jag ställer mig i vägen för möjligheten att köpa någons kropp för en glad stund utan betänkligheter så är jag förbannat stolt över den moralen.

Calle: det skälet att man måste vara konsekvent. Arwin Meiwes ville mörda Jürgen Brandes och steka hans kuk och äta upp den, och Brandes ville det också. Ska vi tillåta bestialiska sexmord bara för det?

2008-01-14 @ 20:08:44
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Calle

"din liberala, samvetslösa, människofientliga syn på den mänskliga tragedi är för de flesta inblandade."

Den liberala synen präglas snarare av insikten av att alla har olika preferenser och att samhället därför bör vara tolerant.

Fast du är ju inte heller konsekvent; om du menar att vuxna samtyckande individer inte ska få göra som de vill, hur kan du då säga att det är okej att du får handla mjölk på ICA? Faktum är ju att du låter vuxna, samtyckande individer göra en oerhört stor mängd saker med varandra, medan du är emot en del saker.

Hittils har du inte kunnat redovisa någon klar urskiljning får vad som är okej eller inte, utöver att du själv finner det dåligt.

Att jämföra med sexualmord håller inte. Man måste kunna motivera ett förbud utan att hänvisa till någonting annat, annars kan vad som helst förbjudas eller göras lagligt, "Om X är förbjudet, varför ska inte Y vara det?" eller "Om X är tillåtet bör Y också vara tillåtet".

Att hänvisa till din egen moral håller inte heller. Faktum är att det finns personer som är vuxna och samtyckande och vill sälja sexuella tjänster. Du kan ju omöjligt hävda att du har rätt att sätta dig över dem bara för att det går emot din moral, eller? Så jag frågar dig igen;

Om någon frisk, vuxen och samtyckande person sälja sexuella tjänster och någon annan frisk, vuxen och samtyckande person vill köpa, vad finns det för skäl att hindra dem?

Det du behöver är helt enkelt ett självständigt, konkret resonemang om varför det är fel är att frivilliga, vuxna och samtyckande personer handlar med sexuella tjänster.

2008-01-14 @ 21:36:10
URL: http://www.calleb.blogg.se
Postat av: GirlGoesMom

Oj, hittade hit genom älvornas rike. Hlörde att du påstår dig ha kommenterat min blogg men att jag inte godkänt.. inget jag ahr ett minne av, och jag hittade det inte när jag går tillbaka.

Faktum är att det finns säkert flera HOROR som gärna hade velat göra något annat, men nu är det så att de just HORAR.
Och med dagens lagar HORAR de på bakgator, i skumma lägenheter och utan skydd, utan pension och registrerad inkomst.

En legalisering skulle SKYDDA de här HORORNA genom att de skulle ha en trygg arbetsplats, ha en fast inkomst, betala skatt och få pension.
Det skulle även gallra ut de utslagna från de "lyckliga hororna"

Bara för att du blundar jättehårt, betyder inte det att HORORNA inte finns. Människor säljer och köper sex.
Och big surprise.. sexuallitet är inte det mest privata för alla människor... Lika väl som att det inte stör alla människor att torka bajs på gamlingar?

Du kan inte utå från ditt eget perspektiv hela tiden. Då slår man lätt hål på dina argument.

HORA är det äldsta yrket.. schimpanser HORAR ffs.
Det är samhällets moral som säger att det är privat att knulla... Det är något inlärt.
En sexuell tjänst är inte på något sätt fulare än tex en massage? Det innebär beröring, kroppskontakt och intimitet.

Men som det är nu är HORORNA oskyddade, lätta att utnyttja, våldta och misshandla. Eftersom att många våldsbrott är just sexualbrott.
Trafficing till sverige är STOR för att vi har en SVART sexualmarknad. Om marknaden vore VIT skulle det inte finnas samma pengar i att smuggla hit mindreåriga småflickor/pojkar och gömma dem i källare.

Tänk större, bortom din egna moral.

Och du, bara för att man är en ordbajsare betyder inte det att man per automatik är intelligent.

2008-01-14 @ 21:58:40
URL: http://girlgoesmom.blogg.se
Postat av: livelev

Och nu sensationen... jag håller inte med nicklas här!

Till skillnad från de flesta som debatterar prostitution så har jag själv varit prostituerad.

Jag sålde sex till äldre kvinnor. Dessa, mina kunder, var varken rika eller speciellt dominanta. Tvärtom. De köpte mig för att åtminstone i sin fantasi känna sig åtrådda. Det fanns ingenting förtryckande, och inte heller något glamoröst, i det. Det var människor som helt tappat sin självrespekt, och jag utnyttjade deras desperation.

Jag var lika tragisk. Mina kunder fyllde mitt behov av att känna mig eftertraktad, något som för mig var livsviktigt då jag tappat all min självrespekt.

Så, snälla liberaler, blanda inte ihop prostitution med fria val. En människa som inte klarar att möta sin egen spegelbild utan att känna avsky och äckel har ingen valfrihet. Köpare eller säljare spelar ingen roll.

Prostitutionen är en fråga som innehåller en mängd olika orsaker och verkningar - det finns inga enkla formler, inga rena rätt eller fel.

Torka skit har jag också gjort. Det är en stor skillnad. Och om ni inte tror på det så kan jag bara uppmuntra er att prova båda, så att ni vet vad ni pratar om.

2008-01-14 @ 23:10:21
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: nicklas eriksson

Calle: för att köpa mjölk på ICA skadar dig sällan vare sig själsligt eller fysiskt.

Att jämföra med sexualmord håller hur bra som helst, det var bara det att du fick ett argument i vrångstrupen som du inte hade förutsett.

Och jag svarar dig igen: för att man måste vara konsekvent. Jag skiter stort i om tre "vuxna samtyckande individer" mår bra av att sälja sig medan de andra som är många fler inte gör det.

GirlGoesMom: "bara för att man är en ordbajsare betyder inte det att man per automatik är intelligent."

Exakt... Men man kanske har ett hjärta i bröstet?

Nej, sex är inte det mest privata för alla människor, men för de flesta. Sen om du vill titta bort för de stora sociala, fysiska och mentala besvär som många prostituerade lider av genom att anse att det vore grejt om de fick fortsätta ta emot stock i statens namn istället är väl minst sagt dubbelmoral. När, oh när ska jag finna en av dessa knullsäljeriernas förespråkare som SJÄLV är villig att lägga sig i horans säng? När?

livelev, det är helt okej, det behöver du inte.

Nej det är ju det jag längtar så efter, en liberal som faktiskt vet vad han/hon pratar om?

Hur vet du för övrigt att jag inte har varit det också?

Jag har fler vänner än jag önskar som utsatts för sexuella övergrepp och mår så dåligt av det att det inte är klokt. Enligt liberal teori kan jag inte dra paralleller mellan det och det vi pratar om, men det är jag lyckligtvis villig att bortse från. Jag anser inte att man ska kunna köpa en annan människa ens med vad denne har fått för sig är sin fria vilja.

2008-01-15 @ 10:44:22
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: GirlGoesMom

När man köper sex, köper man en tjänst. Inte personen.
Vad vet du om hurvida jag knullat för pengar eller ej? Och vad vet du om jag skulle kunna tänka mig att göra det (igen?) om det skulle behövas?

Det finns miljontals goldiggers som knullar rika karlar för pengar/prylar.

Jag förstår att du värnar om de utslagna?! Det gör jag OXÅ!
Men svaret är inte att göra det ÄNNU värre för dem, genom att inte kunna erbjuda dem en trygg arbetsplats!?

Det sker ändå! Oavsett om det är lagligt eller olagligt. det kommer alltid finnas dem som blir utsatta för övergrepp och våldtas.. horor eller inte horor och det är FÖRDJÄVLIGT. SÅ, då var det sagt?

Du vet inget om min bakgrund, mina vänner bakgrund eller var jag baserar mina åsikter, så de argumenten du drar emot varför jag känner som jag gör är ihåliga, rent av tomma.

Varför man tycker som man tycker är irrelevant.
Hurvida jag vill knulla för pengar är irrelevant.

Min kropp är MIN. Vill jag sälja en tjänst som involverar kropparbete.. massage från mina händer eller mina tuttar whatefer. Så ska jag få sälja det.
Det är MINA tuttar, MIN fitta och MIN kropp samt MINA sexuella tjänster.

Jag tycker inte att alla horor är lyckliga horor. Sluta älta det.
Men var och en har rätt att göra vad han (hon behagar med sin kropp. Vi lever i en västvärd, där skydd och hjälp finns. (så snälla dra inte paraleller med organmasknaden i sämre lottade länder)

Det skall mycket ill innan du hamnar utanför det svenska samhället. Jag äe ledsen för dem som inte har respekt för sig sjävla (jag beklagar ditt förflytna livelev) men det betyder inte att vi kan moralisera över vad var och en har RÄTT att göra med sin kropp.

Lika väl som jag har rätt att sätta en tatuering på min kropp, göra ett snitt i min arm, pierca min tunga, massera min polare, knulla min granne... Så har jag rätt att sälja en tjänst till den som är villig att betala.

2008-01-15 @ 12:16:05
URL: http://girlgoesmom.blogg.se
Postat av: marlene

men du girlgoesmom kanske skulle må bättre om du tog ut din ilska på en proffsig psykoterapeut i stället för på den här mycket sunda bloggen? det skulle få dig att må mycket bättre.

2008-01-15 @ 14:06:12
URL: http://feminiman.blogspot
Postat av: nicklas eriksson

"När man köper sex, köper man en tjänst. Inte personen."

Säger du.

"Vad vet du om hurvida jag knullat för pengar eller ej? Och vad vet du om jag skulle kunna tänka mig att göra det (igen?) om det skulle behövas?"

Inget. Men jag är rätt säker på att du aldrig har gjort det.

"Det finns miljontals goldiggers som knullar rika karlar för pengar/prylar."

Vem säger att de mår bra av det?

"Men svaret är inte att göra det ÄNNU värre för dem, genom att inte kunna erbjuda dem en trygg arbetsplats!?"

För att horeri inte är ett arbete.

"Men var och en har rätt att göra vad han (hon behagar med sin kropp. Vi lever i en västvärd, där skydd och hjälp finns. (så snälla dra inte paraleller med organmasknaden i sämre lottade länder)"

Wut??? *kliar mig i huvudet*

"Min kropp är MIN. Vill jag sälja en tjänst som involverar kropparbete.. massage från mina händer eller mina tuttar whatefer. Så ska jag få sälja det."

Ja, men det är ju inte lagligt för någon att köpa det.

"Jag tycker inte att alla horor är lyckliga horor."

Nä men du är beredd att skita i dem som inte är det för att de som ÄR det ska få sin rätt fram.

""Det skall mycket ill innan du hamnar utanför det svenska samhället. ""

HA!!!! Sitt som ordförande för en fackklubb som består till stor del av MYCKET socialt svaga individer och säg sedan om det där! HA!!!! Det var oerhört lätt att hamna utanför redan innan, du kan bli vräkt om du missar EN KRONA på en hyra, och din regering gör det inte bättre direkt!

"men det betyder inte att vi kan moralisera över vad var och en har RÄTT att göra med sin kropp."

Jodå, vi både kan och ska. En människa utan moral är bara ett tomt skal.

Marlene: ;)

2008-01-15 @ 22:04:44
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0