Göran Persson, jag föraktar dig och allt du står för!

Ord kan idag inte beskriva mitt totala förakt mot godsherren och überdirektören Göran Persson:

"Som statsminister var Göran Persson (s) bestämt emot avdrag för hushållsnära tjänster. Nu har han själv, tillsammans med hustrun Anitra Steen, beviljats maxavdrag för just sådana tjänster.

Enligt Aftonbladet har paret ansökt om sänkt skatt för tjänster som kostat dem 51 938 kronor och har beviljats skatteavdrag på 12 985 kronor vardera.

I en tv-debatt med Fredrik Reinfeldt (m) inför valet 2006 utryckte Persson tydligt att han var emot just den typen av avdrag.

- Svenska folket ska inte betala Reinfeldts städning, sade han då.
Det framgår dock inte av skattekontorets beslut vilken typ av hushållsnära tjänst som Perssons och Steens avdrag gäller."

Tror det var DN jag hämtade artikel ifrån. Just nu är jag så arg att det bara kokar i hela mig. Jag slet röven av mig för dig på Götaplatsen, ideellt, för att du skulle valtala på Götaplatsen 2006. Fy fan vad jag ångrar det! Du borde ha fått ställt i ordning rubbet själv. Då tog du också upp det här satans överklassavdraget. Nu går du och drar av för piga själv, din förbannade överklassgodsherre! Om det är så att du inte orkar städa sjä'lv så bor du för stort!

Kommentarer
Postat av: rekan

Överklassen är sig lik oavsett parti, men jag förstår om du är jävligt upprörd.

2008-02-01 @ 17:54:49
URL: http://rekanblogg.blogspot.com/
Postat av: nicklas eriksson

Ja fy fan, jag har varit förbannad hela dagen på grund av honom.

2008-02-01 @ 22:41:24
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Calle

Lustigt land man lever i, Moderater som försöker spela arbetarklass och Socialdemokrater som lever överklassliv.

2008-02-01 @ 23:30:21
URL: http://www.calleb.blogg.se
Postat av: nicklas eriksson

Ja är det inte? Men de flesta sossar lever inget överklassliv, liksom de flesta moderater nog inte är så förtjusta i att buntas ihop med kreti och pleti.

2008-02-02 @ 11:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0