Zandéns och Gyllenhammars vilda passioner!

De två råpuckorna Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar som skrev om den ömhet som kan ligga i ett slag på käften kan ju titta hit en liten stund och reflektera över den eventuella ömhet som ligger i de här bilderna eller hur kärleksfull karlfan kände sig när han slog:




Vilken AMOUR va?!



En sån KÄRLEK det måste ligga bakom något sånt här va?



Vilken jävla mes till karl jag är som inte gör sånt här! Stackars sambon!



Ooh, hon måste känna sig helt VARM av all ömhet som strömmar mot henne!



Ett litet konstperspektiv på det hela också! Kärlek och passion är ju vanliga teman i konsten!



Och här ser vi hur ett lyckligt förhållande the Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhemmar- way ofta slutar!

Alltså jag tycker det är fascinerande hur till synes fullt levande människor uppenbarligen kan gå omkring utan hjärnaktivitet överhuvudtaget. Uppenbarligen kan Zandén och Gyllenhammar. Men det är ju skönt att de säkerligen har gott om PASSION i livet!

Till sist får väl jag
komma med ett statement jag också, oavsett hur fittig och omanlig det får mig att framstå i sagda damers ögon som uppenbarligen är till för att hindra sågspånet i deras skallar att rinna ut. Det bjuder jag dock på:



No matter what!

Kommentarer
Postat av: Calle

Var kan man läsa deras artikel då? :S

2008-08-28 @ 04:56:41
Postat av: Ohyra

Faen, vart kan man INTE läsa deras blogginlägg...



http://pmnilsson.wordpress.com/2008/08/24/jessica-zanden-och-cecilia-gyllenhammar-om-carl-hamilton-sluta-las-guillou-alska-istallet/



Jag trodde först dom var sarkastiska måste jag erkänna - sen senare tror jag att dom försökte vara lite så där mörksinnat passionerade och med en massa liknelser, metaforer och överdrifter för att få hem en poäng. Men man inser snabbt att vad dom än siktade på formulerade dom sig enormt tungfotat... jag menar, dayum.

2008-08-28 @ 06:00:12
Postat av: Nicklas Eriksson

Mmm, det som kallas för "Jävla amatörspanjor" i Arne Anka, fast då om den manliga motsvarigeheten.



Calle, Ohyra har rätt, det är bara att googla.

2008-08-28 @ 13:56:18
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Busan



Och detta var det bästa blogginlägg jag har läst på länge!



//Busan

2008-08-31 @ 15:02:55
Postat av: Nicklas Eriksson

Tack Busan! Jag är inte säker på att Zandén och Gyllenhammar fått höra mycket av den varan... Fast det kanske är det som fattas hos dem?

2008-08-31 @ 17:39:04
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Kritisk Tänkare

Texten på bilden med polisen "real men don't hit women no matter what". Ur jämställdhetssynpunkt är den konservativ. I ett könsneutralt samhälle finns inte olika oskrivna regler för män och kvinnor. Bilden har alltså ett könsrollskonserverande budskap.



En annan sak som borde föras in i debatten om kvinnomisshandel är misshandel även i homosexuella parrelationer och kvinnors misshandel av män. Många kontrar med statistik om kvinnor som dödas av en man de har eller haft en relation till, att motsatsen nästan aldrig förekommer.



Vilket förstås inte utesluter förekomsten av ganska grov misshandel av män inom heterosexuella parrelationer. Med tanke på att det ofta talas om kvinnovåld, så tycker jag att det blir dubbelmoraliskt om man viftar bort det fysiska våld mot män som ändå förekommer.



Sedan kan man ju också ta med det psykiska våldet.

Tag bara en sådan sak som falska fadersskapsangivelser, speciellt inom parrelationer. Visst är det en form av psykisk misshandel?



Populärkulturen speglar nog ganska väl attityderna vi bär på, och de är inte precis genusneutrala.



I nästan alla komedier får en man en örfil för något han sagt eller gjort. Senaste exemplet såg jag på TV4 då Sissela Kyle gav Loa Falkman en örfil (heter serien "Ett gott parti"?). Ha, ha, vad roligt!



Eller ta när Josefin Nilsson pucklar på Björn Kjellman i "Adam & Eva" så att han får en blåtira, för att han varit otrogen.



Eller ta en IRL-misshandel i tv, när Anna Lundberg i ren ilska gav Janne Josefsson en hård örfil. Detta skämtades bort som en temperamentssak.



Så länge man intar en sådan attityd, så kommer man aldrig att uppnå full jämställdhet mellan män och kvinnor.



När jag googlar finner jag dock glädjande exempel på kvinnor som dömts för mansmisshandel.



http://www.nyhetsportalen.se/r723856.html



Annars är, enligt en DN-serie för några år sedan, det vanliga att kvinnors våld mot män tystas ned.



http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=339167





2008-09-04 @ 02:29:34
URL: http://kritisktankare.blogspot.com
Postat av: Kritisk Tänkare

P.S. För övrigt håller jag med om att Zandén och Gyllenhammar är ute och cyklar. Det gör nog hela Sverige.

2008-09-04 @ 02:32:35
URL: http://kritisktankare.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Mmm, jo, jag är medveten om den saken, men det är bara i teorin respektive ur ett ickegeneraliserande perspektiv den är det. Om jämlikhet ska uppnås måste män generellt sluta utnyttja sitt generella fysiska övertag och sluta misshandla kvinnor för att de kan.



Men även kvinnor måste upphöra med falska faderskapsangivelser och dylikt för att de kan, precis som du skriver.



2008-09-04 @ 13:56:40
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0