En pungspark mot... Pungspark?


Enligt
signaturen "Pungspark" på Grönsvart Göteborgs plank bör jag lägga ner min blogg om den ska fortsätta handla om politik, ett ämne jag enligt honom inte behärskar...

Och det ska komma från någon som inte vet att svart är färgen för anarkismen och antifascismen i Europa utan tror att det är fascismens färg.

Jag är så förbluffad att jag inte vet vad jag ska säga.

Här, här och här kan Pungspark läsa lite mer om saken.




Fascistflagga?





Fascistflagga?





Fascistmålning?






Fascistmöte..?




Fatta läget, Pungspark, du har fel, och vad gäller politik... Well, du kanske ska skaffa dig grundläggande kunskaper om ideologier till att börja med innan du börjar dela ut kängor till höger och vänster?







Kommentarer
Postat av: Ohyra

Det där är en rätt vanlig grej har jag märkt - an länkar ihop svarta skjortor med en svart flagga. Lite som att Ukraina och Sverige är samma ställe eftersom flaggorna har samma färger. Eller Belgien och Frankrike för den delen. Älskar det... ungefär som när en bekant nämnde att Gais och Bajen måste gilla varandra eftersom man båda har grönt på sina flaggor :D

(samma fantastiska logik)



Nu är jag ju inte anarkist per say: men vad sa han mer för fantastiskt? Killen borde ju ges lite utrymme :)

2008-08-30 @ 22:32:44
URL: http://ohyra.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Han argumenterade lite som en sverigedemokrat och när jag påvisat för honom att det i stort sett bara var i Italien som reguljära fascistpartier burit helsvart (jag tror han förväxlat fascistpartier med Waffen SS, något som i och för sig är väldigt vanligt) så drog han till med "för genomsnittliga svenskar är det så i alla fall" och surade. Jag föreslog att han skulle maila mig så att vi slapp ta det på grönsvart göteborgs plank, men det har han såvitt jag vet ännu inte gjort.



Nä, jag är ganska långt från anarkist själv (brukar säga att jag är nittio procent röd och tio procent svart;) men jag har så många trevliga anarkistvänner och jag vill inte se deras standar smutsas genom att kopplas ihop med något de står tvärt emot.



2008-08-31 @ 10:48:59
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Vissa fraktioner bland både GAIS och Bajens fans menar att vi borde hålla ihop eftersom vi är "så lika". Här i Göteborg ligger ju per tradition ÖIS längst till höger, sosse-IFK i mitten och GAIS har faktiskt en rätt stor fraktion av tyngre vänsterelement och anses ju som någon sorts "arbetarklubb".



I Stockholm ligger ju Djurgården längst till höger (har alltid undrat hur Ohly fått ihop det där), sosse-AIK i mitten och Bajen... jag antar att de har motsvarande GAIS roll där.

2008-08-31 @ 10:52:07
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0