Suecos son mas extraños!

I DN publiceras idag en konstig lista över "de varumärken svenska folket tycker bäst om".

Här är den:

1. Yes diskmedel
2. Apoteket
3. Ikea
4. Lambi
5. Sony Ericsson
6. Adidas
7. Svinto
8. Nokia
9. Ajax
10. Levis

Att man gillar Apoteket
som ger utmärkt service till en kroniker som jag kan jag begripa, men vem går runt och hyser varmare känslor för ett diskmedel? Fine, jag använder det själv eftersom jag inte har hittat något bättre handdiskmedel och eftersom en ren diskbänk är mycket viktigt för mig, men "tycker om varumärket"? Nej. Har aldrig ens funderat på om det går att "tycka om" ett varumärke. Tycka illa om går bra: Shell, Coca Cola Company, Lundin Oil, Nya Moderaterna och andra som förpestar min vardag, fine, men jag visste inte att det gick att "tycka om" en del?

Jag har jeans av de flesta varumärken: Lee, Levis, Jack&Jones, Dressmans konstiga märken och säkert något mer, men det beror mest på att jag har så konstig kroppskonstitution med grova lår och vader utan att samtidigt ha en tjock midja att jag använder ett par jeans tills jag har slitit sönder dem så mycket i skrevet och på låren att de inte kan lappas mer. Hittar jag sedan ett par som passar måste jag passa på att köpa dem oavsett märke eller pris. Det är nämligen bara två par i varje sändning som passar till mig och ett par för fyrahundra går sönder precis lika snabbt som ett par för tolvhundra. Märket skiter jag hårt i.

Men tydligen
går det att "tycka om" ett varumärke. Man lär sig något nytt varje dag. Snart har vi lärt oss att älska Storebror också, åtminstone om Storebrorspartiet får som det vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0