Oh, I´m impressed! In one way.

Det var som fasen!

Jag fick svar inte från Filippa Reinfeldt, men från hennes landstingsrådssekreterare, Maria Olofsson, the next best thing. Men ska man tro moderaternas allianskamrater Centern så är det ju nästan samma sak. Så här ser det ut:

"Hej!:

Tack för ditt mail till Filippa Reinfeldt angående Barnsjukhuset Martina,
vilket jag har blivit ombedd att besvara.

Barnsjukhuset Martina är ett privat initiativ och har inget avtal med
Stockholms läns landsting, men vi välkomnar alla goda krafter som vill vara
med och leverera god vård till våra invånare.

Alliansen i Stockholms läns landsting arbetar hårt för att skapa en
förstklassig och tillgänglig barnsjukvård, där vi satsar stora resurser på
både det akuta omhändertagandet, och på vården av de kroniskt sjuka, och
svårast sjuka barnen.  Vår ambition är att den offentliga vården ska hålla
så hög klass och vara så tillgänglig, att ingen ska se sig tvungen att söka
sig till andra alternativ.

Med vänliga hälsningar
Maria Olofsson
Landstingsrådssekreterare (m)"

Vilket otroligt skitsnack! Det är jag inte imponerad av alls. När brydde sig moderaterna om dem som inte tillhör deras
målgrupp senast?
Men jag är imponerad av svarstakten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0