Maila Filippa, protestera mot RS Martina!

den här sidan kan du skicka ett protestbrev till Filippa Reinfeldt, lika kallhamrat moderat som sin man om inte värre. Hon har drivit igenom det helt privatfinansierade barnsjukhuset RS (Rikemanssjukhuset) Martina (i Stockholm, var annars?) som bara ska ta emot barn med privat försäkringslösning. Andra barn äger icke tillträde oavsett vilken kondition de är i.

Man kan modifiera
breven så att det inte bara är en standardmall. Antagligen är det slöseri med tid, eftersom Filippa minsann är en upptagen corporate business woman med ansvar för home and family values (det vill säga det som barnflickan utan uppehållstillstånd sköter om) och hon handlar minsann på vägen hem från sitt slitsamma jobb som överbetald landstingspamp i Stockholms Landsting. Hon har med största sannolikhet sagt åt sin sekreterare att slänga alla såna mail, men jag tycker ändå det är värt det. Då kanske vi får sekreteraren på vår sida när det är dags att göra landet moderatfritt.

Såhär ser mitt brev ut:

"Hej Filippa Reinfeldt, Snart öppnar tack vare dig Sveriges första helt privata barnsjukhus i ditt landsting. Barnsjukhuset Martina i Stockholm AB kommer att ta emot tusentals barn varje år men inga barn som saknar föräldrar som har råd att betala för vården själva. Det är ju jättebra för dig och dina kamrater från den rika medelklassen och överklassen. Men jag skulle vilja veta vad du skulle säga till de barn och deras föräldrar som sitter fast i den stora vårdkö vi har i Sverige om du inte fick dra ditt vanliga snack och bortförklara allt på sossarna som inte är ett spår bättre än vad ni är på att avskaffa vårdköer.

I det Sverige jag vill leva i ges samma möjlighet till vård till alla barn, oavsett betalningsförmåga. I det Sverige jag vill leva i kan man inte köpa sig före andra i vårdköerna. I det Sverige jag vill leva i satsar istället alla, från politiker till läkare och sjuksköterskor på att göra vården bättre och mer tillgänglig för alla medborgare. Jag vet att du eftersom du är moderat ger blanka fan i om fattigas barn får sämre vård eftersom du anser att det är deras fel att de inte har råd med RS Martinas vård.

Ni borgare verkar tro på att alla har samma möjligheter nuförtiden. Men med det här mailet protesterar jag i alla fall mot en obehaglig utveckling som jag vet kommer att leda till ett Sverige med större klassklyftor, större skillnader mellan fattiga och rika barn och föräldrar. Blir väl härligt om vi får riktiga kåkstäder och riktigt fattiga familjer som i Fogelströms romaner eller i England under din internationalkamrat, diktatorvännen Margaret Thatcher? Så att man ser på folk från början vilka som är fattigt patrask och vilka som minsann har jobbat för sin framgång?

Tack

Nicklas Eriksson
Göteborg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0