Dag Selander, behöver du olja till cykelkedjan?

En jeppe som kallar sig Dag Selander skriver på Fredrick "Frihet och fred åt alla utom palestinier"  Federleys blogg. Jag kan inte kommentera där, och därför tar jag det här.

Temat är den lille centerpartistens oförblommerade stöd för apartheidstaten Israel och den fest som han ska anordna tillsammans med Katrin "not the sharpest tool in the shed, but I married a famous guy and therefore I get media" Schulman:

"Blogger Dag Selander sa...

Kritiker må säga vad man vill om Federley och hans 'special mind of publicity'. Bättre att synas och höras på arenan än att vara stum och döv politiker i skogen...

Federley ska ha cred för israelfestandet. Hur många vänsterfolk ordnar fest för PLO-grupperna?

För min del har jag valt att backa upp Israel (även om jag har ett mycket stort hjärta för palestinierna och araberna). Skäl: det kan bara inte vara OK att Världssamfundet med Hamas, Hizbollah, PLO/Fatah och Ahmadinejad med Vänsterns alla schatteringar bestämt sig för att Israel som land med dess judiska befolkning ska utplånas. Det är mitt skäl.

Därför har jag minst sagt svårt att köpa vänsterfolkets argument här ovan i kommentarerna."


Dag Selander
fattar inte att det hålls dussintals fester för palestinagrupperna, PLO, Fatah, PKK, Malmö26, ingen människa är illegal med flera grupper i hela landet - varje helg! Det är bara det att de som anordnar dem inte har tillgång till några sellout-bloggar som Federleys, och de försöker heller inte desperat upprätta sitt för evigt skadade rykte genom hyfsat avancerat damage control. Inte heller tror jag att folk som Dag Selander rör sig i de stadsdelar där det annonseras om dem. Det är ingen större idé att annonsera om sånt utanför Handelshögskolan eller vid Valand nämligen.

Dag Selanders
"skäl att backa upp Israel" är ju minst sagt fabulerande, bottenlöst historielöst och dessutom beundransvärt okunnigt. Dessutom väljer han som alla pro-sionister att skita i att det palestinska folket valde Hamas i ett lagligt och fritt val, allt enligt världssamfundet. Det var bara det att "Mellanösterns enda demokrati" och "världens största demokrati" inte gillade utfallet av det demokratiska valet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0