Skrämmande utvecklingar...

Jag tänker Maria Ferms, Robert Dalundes och han den tredje miljöpartinissen som var med och skrev artikeln om att de vill ha bort Vänsterpartiet och blida regering med sossarna. Det alternativet finns nog bara i deras egen värld, samt i högersossebloggarnas inskränkta värld.

Riktigt besviken på Ferm, som jag har lärt känna som en tjej med lite huvud på.

image28

Sen tycker jag att det är skrämmande att vi har fått ett nytt Info14 i Sverige. Info14 är en nazistisk hemsida som sysslar med bland annat kartläggning av meningsmotståndare. Nu har Jinge, en av Sveriges största bloggare enligt bloggen al-hamatzav.org kartlagts av dem själva. Al-hamatzav är en extremsionistisk blogg som inte på många sätt skiljer sig från Info14. När får vi se det första sionistiskt grundade överfallet på politiska motståndare i Sverige? Jag tror inte det verkar vara långt borta med tanke på att de här hatarna anser sig ha historiskt mandat för att tysta motståndare.

Riktigt läskiga typer som borde sätta en skugga i varje demokratiskt sinnat hjärta.

image29


Kommentarer
Postat av: Freden

Under vilken sten föddes snubbarna på hamatzav? helsike.

2008-04-29 @ 17:05:00
Postat av: Magnus Lindberg

På vilket sätt är vi läskiga? Vi är världens snällaste människor och ingen av oss skulle göra en fluga förnär. Varför hävdar du att vi har kartlagt Jinge? Det stämmer ju inte. Vi vet inte mer om Jinge än vem som helst som har läst hans blogg och vi kunde inte bry oss mindre heller.

Jinge däremot är duktig på att kartlägga folk och trakasserar dem sedan på alla upptänkliga vis. Googla lite och se vad folk har råkat ut för när de hamnat i Jinges onåd.

Att jämföra oss med Info 14 är ju inte riktigt klokt. Jag förstår inte hur du har tänkt?

2008-04-29 @ 22:20:15
URL: http://al-hamatzav.org
Postat av: nicklas eriksson

Eeh, det står ju på er hemsida att ni haft honom under uppsikt bara, men låt inte det störa.

Snälle värld, det fanns en tid när Jinge var sån. Då var han känd som nätets argaste gubbe. Men om man är rädd för en hjärtsjuk pensionär vet jag inte riktigt om man är så ballsy som man påstår.

Varför jag jämför er med info14? Och varför jag tycker ni är läskiga? För att ni håller på med samma skit. Jämförelsen ligger betydligt närmare till hands än du fattar. Det gör ingen av er sionister, för ni vägrar inse vad ni stöder för något. Ni stöder en stat som för en politik som till och med är vidrigare än vad det gamla Sydafrika någonsin var, för där gick inte regimen in och bombade homelands och townships i alla fall. Ni stöder ett system som hänvisar till ett självhävdande utvalt folk som i kraft av det har rätt att bereda väg för sig genom att fängsla, jaga bort, trakassera och mörda.

Fy fan vad jag lider med alla stackars judar som inte vågar bära sina davidsstjärnor här i Sverige som konsekvens av vad era små gullegrisar gör i Palestina! Jag tycker synd om alla vanliga judar som inte vågar säga att de är det på grund av er imperialistiska våldtäktspolitik mot Palestinas folk.

Sionismen och nazismen går hand i hand på många sätt: samma välvilliga tolkning av historien (även ren fabulering och skapandet av axiomer av gamla myter och legender, till exempel vad som ger en rätten till en viss geografisk yta. Det har såvitt jag vet aldrig gått att bevisa vem av judar eller araber som satte foten på det som senare skulle bli Israel först eftersom det är så absurt länge sedan, precis som det bara finns gamla nordiska mummel-i-skäggen-myter om var "de stolta nordmännen" hade sin östgräns i någon obestämd forntid).

Båda ser sig själva som ett utvalt folk. Sionisterna av Gud, nassarna av sitt blod.

Båda hänger sig åt mysticism, ockultism och dimmig hjältedyrkan.

Båda trycker fysiskt ner folken som de tycker står i vägen för deras självpåtagna rätt.

Vidrigt!!!!!

PS: det är nu du berättar för mig att jag fattat fel, varför mina ögon, öron och vänner ljuger för mig samt skickar 120 länkar om hur underbar sionismen är och till lika många amatörhistoriker.

2008-04-30 @ 19:22:49
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Amra

Efter att i ett antal år ha skrivit om ungefär samma saker och på senare tid ha varit direkt deprimerad över mägden fascistiska utbrott överallt omkring en så känns du som en frisk, frisk fläkt. Har nu läst dig, kommer fortsätta att läsa dig.

2008-04-30 @ 20:51:05
Postat av: nicklas eriksson

Amra, det stöd som manifesteras för terrorstaten är hemskt! Och ännu hemskare är att det är så accepteras av de flesta stora medier, skola m.m. När jag gick på högstadiet var ANC:s sak vår, man hade Sydafrika-dagar, manifestationer, demos och allt möjligt. Men inte mot Israels vidriga politik! Hoppas samhällskunskapslärarna lär ut att det krävs lite mer än "fria val" för vissa av landets invånare för att få kalla sig en demokrati!

Dock en sak som jag anser är jävligt viktig i det här och det är att inte ge dem rätt när sionisterna generaliserar och kallar alla oss som är mot Israels ockupation och expantionsplaner för antisemiter! Det är väldigt viktigt att alla vanliga judar inte får oförtjänt skit för detta, för de flesta av dem tror inte jag stödjer detta vidriga!

2008-04-30 @ 23:27:59
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Amra

Exakt. Jag talar inte om vanliga människor av något slag, jag talar om en grundläggande idé om alla människors lika värde och rättigheter, om de som anser sig stå över denna universiella princip. De finns bland sionisterna, bland islasmiska terrorister, bland svenska rasister, bland Balkans nacionalister, de finns överallt och alla dessa ideologier grundar sig i grunden på samma idé; idén om den egna utvaldheten.

2008-05-01 @ 11:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0