"Isabell Lund", du lyckades i alla fall inte lura mig!

Stora delar av Sveriges bloggosfär har sorg eftersom den såkallade Isabell Lund stänger ner sin blogg "Att arbeta som Eskort" sedan en journalist har hotat med att outa "henne".

Tror fan det.
Det skulle ju bli alldeles för ohanterligt när det kommer ut att "Isabell Lund" i själva verket är någon ur den unga bombhögern som gör allt för att legalisera sexköp och glamorisera horyrket!

Jag tycker inte
att journailsten ska skämmas för en sekund, jag tycker det är bra att "Lunds" blogg stängs ner. Den borde aldrig ens ha sjösatts.

Kommentarer
Postat av: Calle

Hur vet du att det förhåller sig på det sättet? Har du möjligtvis någon insider-information i ärendet? Var inte Isabella Lund med i radio?

2007-09-24 @ 00:10:58
Postat av: Nickersson

Inte en aning om hon var det. Hur vet du att det förhåller sig annorlunda?

2007-09-24 @ 05:03:04
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Calle

Det vet jag så klart inte, men jag har svårt att tänka mig att någon skulle lägga ned så mycket energi på att bygga upp en låtsasidentitet på Internet. Om det nu var en låtsasidentitet så verkar det också konstigt att den där journalisten skulle veta om det. Sedan är det ju den som anklagar någon för någonting som ska bevisa att det är så.

2007-09-24 @ 12:13:03
URL: http://www.calleb.blogg.se
Postat av: Nickersson

Jag kan inte heller bevisa det och om du anstränger dig lite så ser du att jag inte heller kommer med någon anklagelse utan bara konstaterar en fet misstanke.
Du, har du någonsin läst bloggen "antioppositionen"? Efter den tror jag att folk kan göra vad som helst.

2007-09-24 @ 16:25:52
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Jonas

Om det varit en falsk identitet skulle ju de som känner till "hennes" identitet ha allt att vinna på att släppa den bomben. Alltså är det fullkomligt osannolikt att det är en ung man som är personen i fråga...

Och varför skulle förresten vi unga män vilja bygga upp identiteten Isabell Lund? Hon pratar ju faktiskt om situationen för sexarbetare och inget annat. Det kanske kan vara värt att lyssna på deras perspektiv istället för att inte ta henne på allvar??

2007-10-25 @ 23:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0