Jag - Kommunistjäveln!

Moahahahahahaaaa!

Jag har precis gjort testet "Vilken typ av vänster är du?" på Facebook och jag fick "Kommunistjävlen". Jag höll på att skratta mig harmynt. Såhär löd motiveringen:

Kläder, möbler och vänner väljs efter dess funktionalitet i vardagen. Extravagans är för bögar och allergiker, men om du vill lyxa till det lite så kör du med fem halvgarderingar på stryktipset eller en ny wunderbaum till bilen. Ditt politiska intresse drivs av klasshat och folkhemsromantik. Allt var bättre förr, men det var framför allt bättre i Östtyskland. Du hatar reklamradio mer än nazister. Och hade du vetat vem Ebba von Sydow var hade du hatat henne också. Till din familj har du sagt att du önskar dig en förlängning av din Proletärenprenumeration i julklapp, men egentligen tycker du att julen är småborgerligt trams och att tomten är en kapitalistlakej.

Det är givetvis otroligt grovt överdrivet, men jag är inte speciellt posh av mig. Jeans t-shirt, munktröja och bomberjacka är standardgarderoben. Det är funktionellt och inga jävla överdrifter. Visst kan jag drabbas av behov att klä upp mig och jag lider inte av att bära kostym men det stämmer till stor del med kläderna.

Jag tycker heller inte så mycket om flådiga inredningar, jag gillar furumöbler eller betsat trä. Trasmattor har man på golvet. Punkt. Men här har vi en liten speciell grej; jag älskar orientalisk inredning och min dröm är att kunna göra om hörnan i vardagsrummet där granen står och lutar till en arabisk hörna med mattor på väggen, puffar och en stor jävla chicha.

Reklamradio hatar jag bortom allt vett och sans, så det stämmer väl. Jag hatar f.ö. inte nazister, bara nazismen. En gång på jobbet när en snickare var och pissade gick jag över till hans radio och vred bort "Mix" eller vad det heter till P1 och satte upp en skylt där jag hade skrivit: "Stoppa den fördummande reklamradion på arbetstid!". He he. Ebba von Sydow hatar jag inte heller, tycker mest synd om henne för att hon är så in i helvete dum. Jag prenumererar inte heller på prollen och köper den inte heller för jag tycker den är så oerhört trist, men Flamman både prennar jag på och läser:)

Tomten? Jag tror inte på honom. Ledsen.

Hälsningar Kommunistjäveln. Moahahahahahahaaaaa!

Kommentarer
Postat av: Rekan

Jag ville bli kommunist, men blev av nån anledning synkare eller vad det kallades. Man är väl en småborgerlig anarkist ändå :)

2007-12-22 @ 16:53:26
URL: http://rekanblogg.blogspot.com/
Postat av: Nicklas

Ha ha, min sambo blir inte glad när hon läser det där och inte hennes kompisar heller:) förstklassiga syndikalister. När jag vill reta dem brukar jag ta upp att liberalismens och syndikalismens skärningspunkter. Rekommenderas=)

2007-12-23 @ 00:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0