Dagens tummen ner!

Dagens feta tumme ner gör jag för två, eller egentligen tre av mina kompisar.

En av mina kompisar jobbar svart. Jag hatar att hon gör det, hon skulle inte behöva egentligen, men hon är så förbannat lat att hon inte orkar ta sig utanför Majorna där hon bor (och svartjobbar). Hon har jobbat svart sedan hon var i nittonårsåldern. Lycka till med pensionen, tjejen!

Men priset tar väl ändå en kompis som bor lite längre upp i samma stadsdel som jag. Hans sambo har rest bort i tre veckor, och vad har fanskapet gjort? Jo hyrt ett svart polskt hembiträde som är där FYRA fucking timmar om dagen och städar och lagar mat åt den late jäveln! Hon betalade 1000 kronor för fyra timmar om dagen i tre veckor, det blir en timlön på16.60! Jag hoppas ni är stolta, för jag skäms över att vara kompis med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0